SökHitta Butik
Hjälp förApp

Produkter visas inte i appen

Miele-produkter visas inte i Miele-appen.

Du har skapat olika användarkonton på dina mobila enheter.

Du använder flera mobila enheter (smartphones, surfplattor) i ditt lokala nätverk.

Logga in dig med samma användarkonto på alla mobila enheter.

Ofullständig elektronisk typskylt (tillverkningsnummer).

För att kontrollera hushållsproduktens typskylt måste din smartphone/surfplatta anslutas till det lokala wifi-nätverket (access-point) för Mieles hushållsprodukt. Beroende på produkt, produktutrustning och programversion kan menystyrningen vara olika.

Symbolförklaringar

arbetssteg på produkten

arbetssteg i Miele-appen

arbetssteg på mobilen, surfplattan eller liknande

Starta Miele-hushållsproduktens access-point. Välj ett av följande alternativ för att göra detta.

  • Alternativ 1:

    • Inställningar > Miele@home > ställa in > Välj anslutningsmetod via app.

    Resultat: Mieles hushållsprodukt startar sin lokala access-point i 30 minuter.

  • Alternativ 2:

    • Återställ modulen, se instruktionen “Kommunikationsmodul XKM°3100 W – Gör en omstart och återställ fabriksinställningarna”.

    • Koppla in hushållsprodukten.

    • Välj Inställningar > Anslutning på.

    Resultat: Mieles hushållsprodukt startar sin lokala access-point i 30 minuter.

  • Alternativ 3:

    • Återställ modulen, se instruktionen “Kommunikationsmodul XKM°3100 W – Gör en omstart och återställ fabriksinställningarna”.

    Resultat: Mieles hushållsprodukt startar sin lokala access-point i 30 minuter.

Välj Inställningar > Wifi > Wifi på Miele-maskinen.

  • Namnet på hushållsproduktens wifi är alltid: Miele@home-typen, till exempel Miele@home-G7565 SCVi XXL-7.

    Om produkttypen inte visas korrekt så är den elektroniska typskylten inte korrekt ifylld. Den elektroniska typskylten måste i detta fall korrigeras av en servicetekniker. Kontakta Miele service.

Upprätta en anslutning till hushållsprodukten med hjälp av tillverkningsnumret på typskylten.

Skilj anslutningen till produktens lokala access-point och radera eller ignorera access-point.

Återställ modulen, se instruktionen “Kommunikationsmodul XKM 3100 W – Gör en omstart och återställ fabriksinställningarna”.

Kunddatan har korrigerats.

Logga ut från Miele-appen.

Logga in i Miele-appen med dina inloggningsuppgifter igen.

Identifikationen för det lokala nätverket (Group-ID) stämmer inte överens med andra produkter i ditt användarkonto.

Återställ nätverksinställningarna i produkten.

Anslut (parkoppla) produkten igen.

Bruksanvisning

Bruksanvisning

Här hittar du bruksanvisningar.
Läs mer
Boka tekniker

Boka tekniker

Du får också gärna höra av dig online eller per teleon
Boka ett besök
Kontaktformular

Kontaktformular

Beskriv ditt ärende i vårt kontaktformulär. Mieles kundtjänst kommer höra av sig inom kort.
Till kontaktformulär