Reparation
Genom att köpa Miele väljer du högsta kvalitet och en lång livslängd. Om du ändå skulle behöva hjälp, så kan våra servicevideor ge dig tips på hur du använder, underhåller och sköter dina Miele-produkter. Videorna visar också hur du åtgärdar mindre problem själv. Om du fortfarande behöver hjälp kan du kontakta Miele service som ger dig snabbt och pålitligt hjälp.
Vanliga frågor - det här kan du göra själv på din Miele-produkt.
Här hittar du svar och lösningsförslag på många frågor som hjälper dig att själv åtgärda ett problem.
Vill du boka ett servicebesök?
Bor du i Stockholms-, Eskilstuna-, Jönköpings-, Göteborgs-, Kristianstads eller Malmöregionen bokar du smidigt din service online!
För service i övriga områden, om du är företagskund, vill beställa service för fler än 1 produkt eller behöver service för tvättmaskin/torktumlare i pelarmontage ber vi dig boka via vår ServiceHotline 08-562 29 000 eller via kontaktformuläret.
Obs! Service för dammsugare och fristående (bänk)kaffemaskiner kan inte bokas online. Kontakta ServiceHotline 08-562 29 000.
Priser
Reparation med fast pris
Stora hushållsprodukter
Garanterad säkerhet – inga dolda avgifter eller extra kostnader
Tjänsten Reparation med fast pris innehåller:
- Alla kostnader för resor, utfört arbete och reservdelar för anmälda fel
- 12 månaders garanti för använda reservdelar och utfört arbete
- Om reparationen av en produkt bedöms som icke lönsam, så kan kostnaden för tjänsten Reparation med fast pris räknas in i köpet av en ny produkt direkt hos Miele.
Produkter som inte omfattas av tjänsten Reparation med fast pris:
- MasterCool-produkter
- Range Cooker
- Dialogugnar
Mer information hittar du i de Allmänna affärsvillkoren och under Vanliga frågor.
Observera: Tjänsten Reparation med fast pris kan inte bokas online. Medarbetarna i vårt servicecenter hjälper dig gärna med bokningen på nummer 08-562 29 000.
Om Miele Service
Vi finns alltid nära dig
Med ett omfattande serviceområde kan vi säkerställa en kompetent rådgivning och snabba reaktionstider, så att du snabbt kan använda din produkt på ett optimalt sätt igen.
Utrustningen i teknikerfordonen är noggrant genomtänkt
Våra servicetekniker har inte bara nödvändig kunskap, de har även med sig en verktygs- och reservdelsutrustning som är individuellt anpassad efter respektive arbetsområde. Nödvändiga reservdelar levereras direkt till fordonet från en dag till en annan.
Snabbt och effektivt
Med datordiagnosen som utvecklats speciellt för Mieles produkter kan maskinfel snabbt upptäckas. Vi åtgärdar över 90 % av alla servicearbeten redan vid första besöket.
Boka service
Du kan boka service online i Stockholm, Göteborg och Malmö. För övriga områden, boka via telefon.
08-562 29 000
Mån–fre: kl. 08:15–16:30