
Håll dina produkter på högsta nivå
Mieles reparationstjänster
På Miele vet vi hur viktiga dina produkter är för din dagliga rutin. Det är därför våra reparationstjänster alltid finns nära till hands. Med service av högsta kvalitet och professionell support är vi fast beslutna att se till att dina premiumprodukter fungerar optimalt i många år framöver.
Välj mellan två alternativ:
• Självhjälp: om du snabbt vill felsöka för att lösa ditt problem
• Mieles reparationstjänst: för professionella reparationer av små eller stora hushållsprodukter
Alternativ för självhjälp
Lös enkelt problem med produkter på egen hand med våra självhjälpslösningar. Från felsökningsguider och instruktionsvideor till experthjälp – vi tillhandahåller allt du behöver för att hålla igång dina Miele-produkter.
Felsökningshjälp
• Fastställ och lös vanliga problem med produkterna snabbt med vår lättanvända guide
• Titta på tydliga, steg-för-steg-instruktionsvideor
• Hitta dina bruksanvisningar
Reservdelar
• Hitta originalreservdelar från Miele genom att bläddra i vår katalog
• Dra nytta av våra högkvalitativa standarder för tillförlitlig kvalitet och sömlös kompatibilitet
• Bibehåll produktens prestanda och livslängd
Reparation av stora hushållsprodukter
På Miele betraktar vi tvättprodukter (till exempel tvättmaskiner, torktumlare etc.) och köksprodukter (till exempel kylskåp, frysskåp, ugnar, kaffemaskiner för inbyggnad etc.) som stora hushållsmaskiner. Om din produkt tillhör någon av dessa två kategorier kan du ta en titt på alternativen för reparation nedan. Om inte, vänligen ta en titt på avsnittet “små hushållsprodukter”.
* Läs våra Användarvillkor här.
Reparation
Få reparationer på uppställningsplatsen som är skräddarsydda efter dina behov. Priserna inkluderar besökskostnad och upp till 30 minuters arbete, och sedan arbetskostnad för påbörjad kvart och reservdelar för stora hushållsprodukter.
Servicebesök: kr 1 900,00
Arbetskostnad: kr 400,00 per påbörjad kvart
Reservdelar: baserat på vilka reservdelar som krävs
Bor du i Stockholms-, Mälardalen-, Jönköpings-, Göteborgs-, Kristianstads eller Malmöregionen bokar du smidigt din service online!
För service i övriga områden ber vi dig boka via vår ServiceHotline 08-562 29 000 eller via kontaktformuläret.
Fastprisreparation
Total sinnesfrid – vår fastprisreparation omfattar besökskostnad, arbete och reservdelar till en fast avgift:
Tvättprodukter: kr 3 895,00
Köksprodukter*: kr 4 295,00
Kaffemaskiner för inbyggnad: kr. 4 695,00
* Fast pris gäller inte för Master Cool, Dialogue-ugn eller Cooker Range
Vänligen läs igenom våra villkor för tjänsten under Vanliga frågor och Allmänna affärsvillkoren. Det hjälper oss att ge dig bästa möjliga service!
Reparation av små hushållsprodukter
OBS. Service av små hushållsmaskiner, som dammsugare och fristående kaffemaskiner hänvisar vi till Assist Workshop.
* Läs våra Användarvillkor här.
Kontaktuppgifter Assistworkshop
Telefonnummer: 013-35 62 50
E-post: info@assistworkshop.se
Gatuadress: Gottorpsgatan 9, Linköping, Sweden
Website: www.assistworkshop.se
Vårt åtagande för reparationer av högsta kvalitet
Vanliga frågor
Produkter från Miele är tillverkade för att hålla i många år. Därför är det ofta fortfarande värt att reparera den. Om din produkt inte kan repareras kostnadseffektivt och du väljer att köpa en ny Miele-produkt direkt från oss, kommer inspektionsavgiften att dras av från inköpspriset – vilket innebär att inspektionen blir kostnadsfri.
Under Mieles garantitid åtgärdas eventuella fel på din produkt kostnadsfritt, exklusive användnings- och driftsfel. Detta inkluderar reparationer eller byten av berörda komponenter eller hela produkten. Miele Sverige kommer också att täcka alla resekostnader, besökskostnad, arbete och reservdelar. För fullständig information, vänligen se garantivillkoren.
En "Fastprisreparation" är en tjänst som utförs till ett fast pris som avtalats före servicebesöket. Denna engångsbetalning täcker följande:
• Besökskostnad
• Arbete och reservdelar för det anmälda felet vid tidpunkten för bokningen, inklusive efterföljande besök om reservdelar måste beställas.
• 12månaders garanti på delar och arbete för den genomförda reparationen.
Tjänsten ”Fastprisreparation” är tillgänglig för de flesta stora hushållsprodukter, men observera att den inte omfattar Mastercool-produkter, dialogugnar och rangecooker.
Om vi bedömer att reparationen av din produkt inte är ekonomiskt försvarbar, kan vi ändra kostnaden för tjänsten "Reparation med fast pris" till en grundavgift på 1900 kr inklusive moms. Denna grundavgift kan sedan användas som rabatt vid köp av en ny produkt direkt hos Miele.
Mieles produkter är konstruerade för lång livslängd, och vi erbjuder originalreservdelar från Miele i minst 15 år efter att produktionen har upphört. Vi fortsätter att serva många äldre produkter från Miele, eftersom de ofta fortfarande är värdefulla och värda att reparera.